Bilderdijkplein 23A

7901 JM Hoogeveen

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Kwaliteit van zorg

Op verschillende manieren proberen we voortdurend onze kwaliteit van zorg te handhaven en te verbeteren.

NHG – praktijkacceditering

Ten eerste maken we gebruik van de mogelijkheid om de kwaliteit van de praktijk voortdurend te laten toetsen door deel te nemen aan de zogenaamde praktijkaccreditering. Dit betekent dat jaarlijks de praktijk op tal van essentiele punten wordt beoordeeld op de kwaliteitseisen die worden gesteld aan een huisartsenpraktijk door het Nederlands Huisartsen Genootschap. Op grond van de bevindingen worden nieuwe verbeterplannen opgesteld, die dan in de daaropvolgende periode worden gerealiseerd. Wij zijn sinds 2008 een geaccrediteerde praktijk.

 

Binnen 24 uur op het spreekuur

Helaas is het niet mogelijk, om iedereen die belt, meteen dezelfde dag een afspraak te geven. Daarom zijn de assistentes goed opgeleid om een triage uit te voeren. Aan de hand van uw antwoorden op hun vragen kunnen ze inschatten op welke termijn iemand gezien moet worden. Ook kunnen de assistentes adviezen en voorlichting geven of u doorverwijzen naar  www.thuisarts.nl. Hier staan veel adviezen over veel voorkomende klachten. Bij spoedgevallen is er altijd dezelfde dag plek.

Ketenzorg

Ketenzorg is zorg verleend door verschillende zorgverleners en helemaal afgestemd op een patient met een bepaalde chronische ziekte. In Drenthe concentreert de ketenzorg zich op dit moment op:

  • Diabetes Mellitus type 2
  • COPD
  • Kwetsbare ouderen
  • CVRM

Ketenzorg betekent dat meerdere hulpverleners volgens gezamelijk opgestelde, wetenschappelijke, richtlijnen trachten optimale zorg te verlenen. De deelnemende zorgverleners vormen een zorggroep: deze bestaat, afhankelijk van het onderwerp, uit huisartsen en andere gespecialiseerde zorgverleners, zoals fysiotherapeuten, dietisten, podotherapeuten en ook specialisten uit het ziekenhuis. Deze laatsten kijken daar waar nodig is op afstand mee en voorzien ons zo nodig van advies. Er worden gezamenlijke nascholingen georganiseerd en is altijd ruimte voor onderling overleg. Jaarlijks worden de resultaten van de ketenzorg op basis van centraal opgeslagen indicatoren anoniem geevalueerd. Concreet betekent dit, dat de huisartsen terugkoppeling krijgen over de verschillende streefwaarden, geldend voor de betreffende aandoening. Indien dat niet het geval wordt onderzocht wat de reden is van het niet behalen van de streefcijfers en zo nodig vindt aanpassing van het beleid plaats. Op die manier is er voortdurend aandacht voor de kwaliteit van de zorg.

NHG accreditatie

Translate »

Onze WebApp

Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)

– Actueel medicatieoverzicht

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Nog geen account?

Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Gebruik de keuzehulp:

thuisarts_logo

Liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Voorletters
Achternaam
Geboortedatum
Email *
Telefoonnummer
Apotheek
Laten Bezorgen?
Medicijnen
Opmerkingen
Call Now Button Ga naar de inhoud