7901 JM Hoogeveen
Stuurt u ons een e-consult
In onze praktijk zijn twee huisartsen werkzaam. In principe bezoekt u uw eigen huisarts. Echter dokter Verbeek en dokter Zelvelder zijn niet alle dagen aanwezig. Hieronder staan de spreekuurdagen vermeld. Dokter Verbeek en dokter Zelvelder nemen bij afwezigheid voor elkaar waar voor spoedgevallen.
Dokter Verbeek: spreekuren op maandag, woensdagochtend en donderdag.
Dokter Zelvelder: spreekuren op dinsdag, woensdagochtend en vrijdag.
Per afspraak op het spreekuur worden 15 minuten gereserveerd. Wanneer U denkt meer tijd nodig te hebben of wanneer U met meerdere personen komt, vermeldt dit dan bij het maken van de afspraak. Mocht het aantal klachten zo groot zijn, dat het niet goed mogelijk is, deze in de beschikbare tijd zorgvuldig te behandelen, dan kan de huisarts U adviseren een nieuwe afspraak te maken.
Indien een gemaakte afspraak niet door kan gaan, belt U dan tijdig af, zodat iemand anders op dat tijdstip terecht kan.
De huisartsen hebben een terugbelspreekuur. Als U ’s ochtends voor 12.00 uur belt, wordt U dezelfde dag teruggebeld.
Dokter Verbeek:
Op maandag, woensdag en donderdag
Dokter Zelvelder:
Op dinsdag, woensdag en vrijdag.
Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
De huisbezoeken vinden aan het einde van de ochtend of aan het einde van de middag plaats.
Het is niet onze gewoonte om na een ziekenhuisopname “automatisch” een visite te maken na thuiskomst. Afhankelijk van de problematiek en de omstandigheden gebeurt dit spontaan op ons initiatief of op uw verzoek.
Niet verschijnen bij de huisarts/doktersassistente/praktijkondersteuner zonder (op tijd) af te bellen heeft consequenties:
Het komt helaas voor dat een patiënt een afspraak maakt en vervolgens niet op het spreekuur verschijnt. Hiermee gaat voor de huisarts /doktersassistente/praktijkondersteuner onnodig veel tijd verloren. Immers er is op uw komst gerekend!
Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen en het betreft een consult bij de huisarts?
Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ten minste 24 uur van tevoren en geef door dat u niet kunt komen.
Een andere patiënt kan dan in uw plaats gepland worden.
Wat gebeurt er wanneer u niet tijdig afzegt?
U krijgt een rekening bij niet verschijnen zonder bericht. U ontvangt dan een rekening van €25,00 of €50,00 afhankelijk van het soort afspraak.
Deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient u zelf te betalen.
Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen en het betreft een consult bij de doktersassistente/praktijkondersteuner?
Het betreft afspraken waar meestal 20, maar soms ook 30-40 minuten voor staan. Deze afspraken moeten minimaal 2 werkdagen van tevoren afgezegd worden, dan kunnen wij misschien nog iemand anders inplannen.
Wat gebeurt er wanneer u niet tijdig afzegt?
U krijgt een rekening bij niet verschijnen zonder bericht. U ontvangt dan een rekening van €50,00
Deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient u zelf te betalen.
Wilt u onnodige kosten voorkomen, belt u dan voortijdig af of kom op tijd
Voor spoedgevallen zijn wij van 08.00 tot 17.00 bereikbaar via telefoonnummer
In avond, nacht en in het weekend belt u het telefoonnummer van de huisartsenspoeddienst: 09 00-112 0 112.
Bel 112 bij een levensbedreigende situatie!
Natuurlijk kunt u bij verwondingen of spoedeisende klachten direct naar de praktijk komen, wel vragen wij u om van te voren te bellen, zodat we rekening kunnen houden met uw komst en uw huisarts hierover kunnen inlichten. De praktijk is geopend op werkdagen tussen 08:00 en 17:00 uur.
Buiten kantooruren kunt u voor spoedgevallen terecht in de huisartsenspoedpost in het Bethesdaziekenhuis. Deze is telefonisch bereikbaar op telefoonnummer
088-050 40 30.
Het is in principe de bedoeling dat u altijd eerst telefonisch contact opneemt. In veel gevallen kan de assistente u al met telefonisch advies van dienst zijn.
Op de huisartsenspoedpost in Hoogeveen wordt voornamelijk dienst gedaan door de huisartsen uit Hoogeveen, Hollandscheveld, Elim en Noordscheschut.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.